Friday, January 5, 2018

ΠΩΣ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΟ ΜΠΡΑΜΑΝ (ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ) ~ Μπαγκαβάντ Γκίτα 18




ΠΩΣ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΟ ΜΠΡΑΜΑΝ

Ο Κρίσνα στο τελευταίο κεφάλαιο (18) της Μπαγκαβάντ Γκίτα δίνει σε περίληψη τις οδηγίες του στον Αρτζούνα για να τον βοηθήσει να φτάσει στην Ύψιστη κατάσταση (φώτιση) και να ενωθεί με το Μπράμαν.

Ακολουθεί το απόσπασμα

50. Μάθε από Μένα περιληπτικά, Ω Αρτζούνα, πως εκείνος που πέτυχε την τελειότητα φτάνει στο Μπράμαν, στην ύψιστη κατάσταση της γνώσης

51. 52. 53. Προικισμένος με μια αγνή διάνοια (Μπούντι), και κυριαρχώντας στον εαυτό του με σταθερότητα, εγκαταλείποντας τον ήχο και τα άλλα αντικείμενα των αισθήσεων και εγκαταλείποντας τελείως την έλξη και την αποστροφή (ράτζα-ντβέσα), ζώντας μοναχικά, τρώγοντας λίγο (ελαφριά σαττβική τροφή), με το λόγο, το σώμα και τον νου υποταγμένα, πάντοτε αφοσιωμένος στη Γιόγκα του διαλογισμού, αδιάφορος για τα αντικείμενα των αισθήσεων (Βεϊράγκια,), έχοντας εγκαταλείψει τον εγωισμό, την βία, την αλαζονεία, την επιθυμία ,τον θυμό και την απληστία για πλούτη, ελεύθερος από το αίσθημα το «δικό μου» και γαλήνιος, άξιος είναι να γίνει Μπράμαν.

54. Έχοντας γίνει Μπράμαν παραμένοντας γαλήνιος στον Εαυτό (Άτμαν), ούτε λυπάται ούτε επιθυμεί. Ίδιος προς όλα τα όντα φτάνει στην ύψιστη αφοσίωση σε Μένα.

55. Μέσω αυτής της ύψιστης αφοσίωσης Με γνωρίζει πραγματικά, Τι και Ποιος Είμαι.  Τότε καθώς Με  γνωρίζει πραγματικά μπαίνει αμέσως σε Μένα (στο Ύψιστο).

56. Αν και εκτελεί πάντοτε όλα τα έργα, έχοντας καταφύγει σε Μένα, με τη χάρη Μου φτάνει στην αιώνια άφθαρτη κατάσταση  (ή στην αιώνια άφθαρτη κατοικία).

57. Αφιερώνοντας νοητικά όλες τις δράσεις σ’ Εμένα, έχοντας Εμένα σαν τον Ύψιστο σκοπό, καταφεύγοντας στην Γιόγκα της διάκρισης (Μπούντι Γιόγκα) προσήλωσε το νου σου συνεχώς σε Μένα.

58. Έχοντας το νου σου προσηλωμένο σε Μένα θα υπερνικήσεις με τη χάρη Μου όλα τα εμπόδια. Αλλά αν από εγωισμό δεν με ακούσεις θα χαθείς.